Underground

zaterdag 30 april 2011

Day of the Woman


Een beruchte film uit de video nasty lijst.
Deze werd dus genoemd in de Video Nasties: Moral Panic, Censorship & Videotape Documentaire.
Had eerst de remake gezien want was toen nog nooit aan dit filmpje toegekomen.
Die was zeer goed dus dan wil ik ook nog wel de eerste Rape & Revenge film zien.
Hij was toch wel wat minder dan de remake maar hij is zeker niet slecht.


Snap ook wel waarom hij voor die tijd zo schokkend was.
Maar nu stelt het in principe niks meer voor en de remake is toch wel stukken gruwelijker.
Deze kom echt super traag op gang en dan na drie kwartier komt er eindelijk een beetje actie.
Er zit een erg brute gangrape in van een half uur lang dus wees daar dan al voor gewaarschuwd.
De kills stellen nu ook niet meer zo veel voor ook al is de gore erg mooi voor die tijd maar schokkend is het niet meer.
Kijk maar bijvoorbeeld naar de bad scene en al die overdreven reacties die de schurken geven maakt het juist meer grappig dan schokkend.


Maar het blijft een fijn rape & revenge slasher maar mocht van mij wel wat vlotter uitgewerkt worden want het komt gigantisch traag op gang.
Bijvoorbeeld de inleiding was van 20 minuten toch wel genoeg geweest en dat vrouwtje is al niet de boeiendste personage.
Spanning was ook nergens aanwezig dus het gaat echt om de kills en de beruchte verkrachting.
Maar toch kies ik voor de remake die veel beter is in alle opzichten.
Cammile Keaton kan ik ook echt niet een mooie vrouw noemen integendeel ze is erg lelijk.
Ze is trouwens ook nog getrouwd geweest met de regisseur Meir Zarchi.
Vond Sarah Butler uit de remake een leukere meid maar ik moet wel zeggen dat er in deze cult klassieker wel fijn wordt geacteerd door zowel het vrouwtje en de schurken.
Heb me hier prima mee vermaakt.

Score: 6,5/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten