Underground

vrijdag 29 april 2011

Buried


Bevat misschien *Spoilers* !


Een filmpje waar ik al lang naar uitkeek.
Het begint al zeer sterk met een pikzwart beeld en waar je dan eigenlijk alleen maar gehoest hoort en een aansteker.
Maar dan gaat het licht aan en je ziet de hoofdrolspeler gespeeld door Ryan Reynolds die in een zeer kleine ruimte zit en het blijkt dus dat hij in een kist onder de grond begraven is.
En terroristen eisen losgeld van hem.
Klinkt het saai ?, Jazeker maar de film zelf is verre van saai.
Een van de spannendste Thrillers die ik in tijden heb gezien.
Je voelt echt letterlijk met hem mee in de gevaarlijke situatie waar hij in zit.
En het wordt dan alleen maar spannender en spannender naderhand de film vordert.


De belichting in de film is werkelijk schitterend gedaan en de claustrofobische gevoel wat ik in The Descent had had ik hier dus ook.
Het speelt zich hier van  begin tot eind in de kist af en alles is denk ik wel zeer realistisch gedaan.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe het is om begraven te worden.
Terwijl Paul (de hoofdrolspeler) steeds paniekeriger wordt begint het steeds gevaarlijker te worden.
Terwijl hij met zijn telefoon mensen belt voor hulp maar het is in principe allemaal nutteloos als ze niet weten waar hij is En het is nou de bedoeling om rustig te blijven maar als ik hem was zou het ook wel heel erg moeilijk zijn.
Maar het goede van dit filmpje was dat je echt met de hoofdrolspeler meeleeft.


En dan probeert hij dus via telefoontjes uit te vinden hoe hij daar is gekomen.
Dus eigenlijk precies hetzelfde concept als Saw.
Er zit een zeer beklemmend einde in dus daar ben je dan alvast voor gewaarschuwd.
Hier heb ik me erg goed mee vermaakt en fans van mensen opgesloten in een kleine ruimte Thrillers zullen dit vast en zeker een geweldig werkje vinden.

Score: 7,5/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten