Underground

vrijdag 29 april 2011

The Blair Witch Project (1999)


Eng ?
Nee totaal niet en dat was dus iets waar ik echt op had gehoopt.
Interessant ?
Ja dat is dit mockumentary filmpje zeker maar het moet wel boeiend zijn en niet slaapverwekkend en het was dus op veel momenten niet boeiend.
Komt zeer traag op gang met de personages en de interviews maar als ze eindelijk verdwalen in het bos komt hij een beetje op gang.
Nou als je zelf nooit bang bent geweest in het donker en nooit koude rillingen krijgt bij griezelverhalen zal je dit filmpje net zoals mij dodelijk saai vinden.


Voor jongelingen in het Horror genre zullen dit filmpje vast doodeng vinden maar bij mij zat ik nou middernacht steeds te wachten tot er wat ging gebeuren en begon steeds naderhand de film vordert steeds meer in slaap te sukkelen.
De visuele stijl was althans wel weer zeer apart en daar kijk ik meestal deze films voor.
Maar toch is sfeer en spanning een belangrijke factor en de sfeer was dik aanwezig maar spanning had het niveau van een aflevering van Kippenvel.
Toch kan ik dit ook geen Horror noemen want het moet het niet hebben van de gore en brute moorden maar echt van de enge geluiden en creepy donkere sfeer.
Maar eng werd het dus voor mij nergens.


Wel leuk die stukjes die iedere keer veranderde van zwart/wit naar kleur.
Gaf een erg realistische tint en het cam-corder beeld is hier best aardig in elkaar gezet.
Denk toen in die tijd dat de impact nog groter was bij dit filmpje omdat mensen toen denk ik nog echt dachten dat dit waargebeurd is.
Hetzelfde concept wordt dit jaar ook gebruikt in de Sci-Fi Horror Apollo 18 die mij overigens zeer interessant lijkt.
Dus de review volgt nog.
Maar dit was dus inderdaad voor mij gewoonweg dodelijk saai.
Toch kamp voor de twee  makers van dit filmpje met een budget van 40,000 dollar een box office hebben gehaald van 140 miljoen dollar en het is nog eens een ware cultklassieker geworden.
Zal op een dag nog een herzieningje krijgen en is denk ik toch geen film voor in de late avondjes.

Score: 5,0/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten