Underground

vrijdag 29 april 2011

The Descent: Part 2 (2009)


Een leuk vervolgje op een van de meest enge Horror films die ik heb gezien.
Origineel is het helemaal niet en is in zekere zin gewoon een herhaling van deel 1.
Maar er zitten wel een paar verassingen in en nieuwe dingetjes en er is genoeg viezigheid en spanning.
Dus er is weer genoeg te beleven.
Het eerste deel was het goede dat alles nog nieuw was en je niet wist wat er allemaal aan de hand was.
Nou in dit deel gaat het allemaal duidelijk worden en alle achtergronden van de personages worden uitgelegd.
Is dus stukken minder dan deel 1 maar toch een fijn sfeervol Horrortje.
Toch zie je wel in dit deel dat ze meer richten op de gore en brute slachtingen dan het eerste deel.
Het eerste deel begint het pas op het einde hierin zitten ellenlange moorden in waar het bloed dus vrolijk in het rond spat.
Alle hoeken in het grottenstelsel worden lekker besmeurd met het rode goedje.
Maar toch vond ik dat enigszins erg jammer want The Descent vind ik toch het spanning het belangrijkste.


Het leuke vond ik toch wel dat je meer van de wezens te zien krijgt die ik er overigens erg gaaf vind uitzien.
Moeten denk ik ook een soort gnomes voorstellen.
Dus wie een herhaling van deel 1 wilt zien zal hier wel goed zitten.
Ikzelf zat toch wel te wachten op een paar verassingen, plotwendingen maar het einde maakt veel goed.
En het is een zeer leuk tussendoortje met veel meer gore dan deel 1.
Prima vervolg !

Score: 7,0/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten