Underground

vrijdag 29 april 2011

Pontypool


Filmpje waar ik best wel veel van heb verwacht en door de Preview zeer goed is beoordeeld met 5 volle sterren.
Toen ik de score zag bij de preview heb ik hem maar eens gelijk bekeken want eerst wist ik nog niet zeker wat ik hiervan moest verwachten.
Heel de film is echt zeer sfeervol en komt bijna geen actie en gore in naar voren.
Dit filmpje speelt zich dus heel de tijd af in een radiostation waar er drie mensen een radio uitzending doen en via hun luisteraparaat kunnen ze communiceren met hun collega van buitenaf.
Maar uiteindelijk is er een mysterieuze virus uitbraak en mensen worden hondsdolle zombies.
Je kent het wel.
Maar het fascinerende van dit filmpje is nou dat je heel de film niks van de uitbraak te zien krijgt en het speelt zich heel de film af in de radiostation.
De mensen in het gebouw zijn natuurlijk doodsbang en weten niet wat er aan de hand is.



Dus alles hangt dus af van hun collega van buitenaf die hun de situatie vertelt.
Wat overblijft is een zeer spannende en sfeervolle Horror film die gigantisch origineel is.
Dit filmpje heeft echt mixed- feelings want niet iedereen vond dit filmpje zo goed.
Vond hem zelf gewoon erg goed maar niet super.
Het concept is anders wel gewoon geweldig.
Acteerwerk hier is echt een zeer groot pluspunt want wat wordt hier toch sterk in geacteerd.
Vooral de rol van Stephen McHattie was echt zeer goed en vind hem nu echt een top acteur.


Er is ook op internet een hoorspel te vinden van Pontypool die al sinds 2008 op de site van BBC staat.
Is overigens door de regisseurs van dit filmpje gemaakt.
Maar wat ik nou jammer vond van dit filmpje was dat er nauwelijks gore in zat en bijna geen een zombie.
Is ook niet een filmpje die een herziening krijgt.
Spannend was hij zeker maar vermakelijk was hij niet echt want er mocht van mij wel wat meer in gebeuren.

Score: 6,5/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten