Underground

vrijdag 29 april 2011

La Horde (2009)


Frankrijk deed het altijd goed in het Horror genre kijk maar naar Horror klassiekers van Jean Rollin en meester regisseur Alexandre Aja.
Voornamelijk zijn hun de laatste tijd meesters in gore en brute Horror dus kijk maar naar films als Martyrs, Interieur en Haute Tension.
Maar actiefilms is dan weer niet helemaal hun ding maar toch ben ik als zombieliefhebber erg stom als ik dit filmpje links laat liggen want een mix van Franse Horror en zombies is toch helemaal geweldig ?
Nou nee niet echt , slecht was dit filmpje niet maar ook niet echt goed te noemen.
Had hier enigszins toch wat meer van verwacht.


Is eigenlijk gewoon een flinke rip-off van Zack Snyder´s Dawn of the Dead en 28 Days Later.
Komt weinig origineels naar voren en dat was wel iets van ik heel erg jammer vond.
Haalt ook heel erg het niveau van Automaton Transfusion maar is dan in alle opzichten wel iets beter maar toch niet goed genoeg.
Als het concept en het verhaal niet zijn werk doet moet het dan maar eens overgelaten worden aan de Franse stijl geweld en gore maar ook hier kwam ik een klein beetje bedrogen uit.
Opbouw was zeer spannend maar draafde toch veel te lang door waardoor het uiteindelijk heel erg saai werd.
Uiteindelijk kwam er weer spanning en sfeer in toen de zombies tevoorschijn kwamen maar dat ging uiteindelijk natuurlijk weer weg omdat het weer heel erg saai werd en meer op de bandieten in het verhaal werd gericht dan op de zombies.


Maarja voor tussendoor heb ik me er toch wel op momenten mee vermaakt.
Toch vond ik wel dat ze het wel wat anders moeten laten uitpakken.
Ze hadden moeten kiezen tussen de spannende sfeer of gewoon keiharde actie want blijkbaar de makers van dit filmpje kunnen de combinatie niet laten werken of ze hebben er gewoon met de pet naar gegooid.
Toch moet ik soms wel beter kijken naar de pluspunten en niet naar de minpunten want de gore zag er echt heel goed uit en de honderden zombies zagen er allemaal mooi uit met hun goedgemaakte en realistische make-up.
Dus het volgende filmpje gewoon een keuze maken hoe het filmpje gaat worden of gewoon beter hun best doen.
Het laatste kwartier van La Horde maakt dan nog wel een beetje goed.


Ook al is het complete gebeuren helemaal gejat van Resident Evil en Dawn of the Dead.
Maar toch is het in deze tijd steeds moeilijker en moeilijker om originele films te maken.
Denk wel dat Yannick Dahan en Benjamin Rocher toch nog nieuwelingen zijn in het Franse Horror genre want dit is tot nu toe hun eerste film.
Dus als ze veel oefenen kan een nieuw werkje best wel een succes worden.
Maar La Horde viel in het algemeen op een aantal zeer leuke momenten flink tegen.
Heb niet het complete gevoel gehad waar ik op had gehoopt.

Score: 5,0/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten