Underground

zaterdag 14 mei 2011

Visions of Suffering (2006)


Een zeer onbekend werkje in de nightmare cinema die zeker meer aandacht verdient. Viel me de eerste keer zwaar tegen maar na een herziening zal hij beter doordringen en stiekem is het gewoon een klein meesterwerkje. Andrey Iskanov is nog een beginneling en amateur als het om films gaat en de budget die hij vaak heeft is ook zeer laag maar hij doet er tenminste wat mee en ik zie erg veel creativiteit in de man. Dus met een hoger budget zal hij zeker erg ver komen.



Gaf me bij de hallucinante droom sequences een ziekelijk gevoel en dat is gewoon heerlijk en een goed gevoel wat je hoort te krijgen bij Horror. Visions of Suffering straalt ware angst uit. Het is een zeer heftige film die echt niet voor iedereen bestemd is. Net als Pop Skull is het een film die mensen met angstaanvallen en epilepsie etc. echt moeten overslaan dus daarvoor zul je al gewaarschuwd zijn. De grootste minpunt van Visions is toch wel de speelduur met zijn erg lange 120 minuten. Half uurtje korter was meer dan genoeg. Maar dan even verder over de visuele stijl die ik overigens echt geweldig vind.


Visions of Suffering is een film die vol zit met erbarmelijke effecten die te goedkoop voor woorden zijn maar toch een heerlijke lust voor het oog is. De LSD achtige beeld en geluidseffecten wordt je in de erg lange zware 2 uur erg hersendood. Ja Visions of Suffering is toch echt de film beleving die ik graag vaker zou willen meemaken.

Score: 8,0/10

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten