Underground

vrijdag 29 april 2011

Nekromantik (1987)


Na een herziening is me dit kleine meesterwerkje veel beter bevallen.
Ziekelijk is ook helemaal de goede omschrijving voor dit goedkope Horror film.
Heb op meerdere sites van gebruikers gehoord dat dit dus de smerigste film ooit zou zijn.
Nou dat vond ik dan weer een overdreven gedachte maar smerig is het zeker !
Verhaal is al ook helemaal niet zo fris en is helemaal gericht op necrofilie en fetisjisme.
Bedenk wel dat als je dit filmpje gaat kijken dat het allemaal in detail wordt getoond hoe mensen de liefde bedrijven met een lijk.
Dus sowieso geen filmpje voor mensen met een zwakke maag maar voor de doorgewinterde Horror fan zoals mij doet het me eigenlijk niks maar geen film die ik zo snel weer opnieuw zou willen zien.


Toen mensen me over dit filmpje vertelde was ik nou niet echt bepaald enthousiast maar de schitterende poster trok echt gelijk mijn aandacht.
Eerste keer dat ik dit filmpje had gezien viel het dus ook echt vies tegen maar toch vergat ik dit filmpje niet en de dingen die ik kon herinneren waren best wel leuk.
Is wel echt een filmpje voor de fans van Low Budget Underground Splatter.
Dus hou je niet van goedkope gore kijk het dan ook niet.
Maar dit filmpje heet ondertussen toch wel een flinke cult status opgebouwd en is een ware klassieker.


De muziek is in iederegeval super en dat is al een flinke pluspunt bij dit filmpje.
Make-up was ook zeer aardig en dat rottend lijk zag er goed uit evenals waren de gore effecten.
Acteerwerk was dan ook al helemaal niet verkeerd om te zien en zeker niet voor Duitse Horror.
Maar hoef hier eigenlijk niet te vertellen wat je hier allemaal te zien krijgt de titel zegt eigenlijk dus ook al genoeg.
Splits de titel en je krijgt Necro en Romantik en dat is dus precies wat je voorgeschoteld krijgt.
Een liefdes verhaal tussen een koppel en een rotten lijk.
Doe daar nog wat elementen in  van Genesis en Aftermath klassieke muziek en Ittenbach- achtige gore en voila je hebt dit filmpje.
Vervolg heb ik nog niet gezien die trouwens erg slecht schijnt te zijn maar met dit filmpje toch wel nieuwsgierig geworden.

Score: 6,5/10



                                                                    En de soundtrack

Geen opmerkingen:

Een reactie posten