Underground

zondag 1 mei 2011

Darkness: The Vampire Version

Een van de meest bloederige en ranzigste films die ik ooit heb gezien. Darkness: The Vampire Version is een erg fijne Splatter met veel verwijzingen naar From Dusk Till Dawn. Een vergeten filmpje die zeker wat meer aandacht zou verdienen. Maar Duitse Underground films vind ik nou eenmaal geweldig dus niet iedereen zou hier net als mij over denken. Veel mensen zullen dit vast en zeker Low-Budget troep vinden.

Het verhaal begint dus in een winkel waar een slachting uitbreekt (From Dusk Till Dawn anyone ?.
En daar begint dus de opstanding van de vampierkoning Liven. Liven is een sadistische vieze vampier die samen met zijn bondgenoten een vampier invasie wilt beginnen. Een groep jongeren willen dit dus niet toelaten en gaan dan lekker alle vampieren kapotmaken op de ziekste manieren van geweren tot kettingzagen.
Leif Jonker is een zeer onbekende regisseur in het Underground genre maar heeft veel invloeden van Ittenbach. Zou wel wat meer van zijn onbekende en vergeten werkjes willen zien want dit was een fijn filmpje.

Een paar gore (echt heel gore) kills die erg origineel en goed bedacht zijn. De eerste paar minuten begint het al erg lekker en alles wordt gewoon besmeurd met bloed. Alle ingrediĆ«nten klopen: over de top gore, cheesy acteerwerk en luide Death Metal muziek. De sfeer is ook erg goed tijdens de Daylight stukjes en de finale in de film is heerlijk met die ontploffende vampiers. Een heerlijke orgie van vampier geweld. Duitsers blijven toch wel de meesters in gore waar sommige Horror regisseurs toch nog wel van kunnen leren. Met hun bij elkaar gescharrelde budget van 5000 dollar is het allemaal zeer fraai. Maak een mixje van From Dusk Till Dawn met the Lost Boys en je zit de gehele speelduur wel goed. Darkness heeft een bloedend hart dat beslist de gehele 90 minuten op de goed plaats zit.

Score: 6,5/10

Geen opmerkingen: